Gdy widzę, w jaki sposób ludzie siadają, wchodząc na warsztaty, wykłady, moje i wszelkich innych inspirujących trenerów, rośnie we mnie motywacja do pracy nad zmienianiem polskiej szkoły. Bo mamy zwyczaj siadać daleko od nauczyciela. Bo mamy bardziej lub mniej podświadome przekonanie i zapisane w pamięci komórkowej doświadczenie, że nauczyciel parzy, kąsa, a już na pewno ocenia. I to nieraz 20, 30 lat po tym, jak raz na dobre opuściliśmy szkolne ławki. To samo przekonanie przekładamy z automatu na innych ludzi, którzy prowadzą zajęcia. Nawet gdy jest to warsztat, na który idziemy z własnego wyboru!
Czy możemy sobie wyobrazić szkołę, w której nauczyciel wspiera, a nie krytykuje? Szkołę, gdzie każdy może poczuć się bezpiecznie, a młoda istota wkraczająca w to nasze poważne ludzkie Życie ma warunki, by być Sobą, lepiej zrozumieć swoje emocje i poczuć się akceptowana, potrzebna?
Nie muszę jakoś specjalnie napinać mięśni wyobraźni. Znam takich nauczycieli, znam takie szkoły, bywam w nich z moimi szkoleniami. Mam naprawdę dużą radość z wybrania się do normalnej polskiej szkoły, gdzie jest choć jeden nauczyciel, któremu się chce, który chce inspirować i emanować pozytywnymi emocjami. Uwielbiam wspierać takich ludzi, przekazywać im nowe perspektywy, ćwiczenia, techniki. Sam też czuję się świetnie w pracy z dziećmi i młodzieżą, szczególnie tą trochę inną, wyjątkową, wszelkiego rodzaju wrażliwcami, którym nie przychodzi tak łatwo zmieścić się w ramach tego świata, bo nie wiedzą, że to oni mogą te ramy zmieniać. Potrafię też sprawić, że wspólnie bawią się razem uczniowie, nauczyciele, dyrektor i jeszcze rodzice, integrować całą społeczność szkolną wokół pozytywnych emocji i doświadczeń.
Pandemia dała wielu z nas ostro popalić, ale najbardziej młodzieży. Młodym ludziom, którzy potrzebują żywych interakcji, ruchu, odkrywania świata. Naukowcy mówią o „cichej pandemii” zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży. To, co proponuję w ramach jogi śmiechu, trafia w sedno potrzeb wielu uczniów, którym musimy pomóc pozbierać się po długim czasie nauczania online.
Joga śmiechu wspiera takżenauczycieli, którzy również są psychicznie zmęczeni tą sytuacją, a do tego muszą nieustannie być oparciem dla uczniów. Nasze techniki pomagają im lepiej radzić sobie z własnym stresem, wyzwalać pozytywność, optymizm i nadzieję, tak by móc lepiej, ciekawiej i efektywnie wspierać uczniów.
Co dokładnie możemy zrobić?
Szkolenia dla nauczycieli – wierzę w głęboki długofalowy sens tego działania. Przekazuję Wam ogrom wiedzy, techniki i 10 lat doświadczeń pracy metodą jogi śmiechu. Jednocześnie dbam o Wasze akumulatory. My, nauczyciele, potrzebujemy to i owo wyzwolić, odpuścić, zostawić, by promieniować naszą pasją i błyskiem w oczach na uczniów. Mówimy w tym momencie o prostej efektywności – tylko nasz uśmiech daje szansę na ich uśmiech. Ile trwa szkolenie? Przez 3 godziny jednorazowo mogę już sporo Wam przekazać, dorzucić skrypt i filmy z ćwiczeniami i wystawić certyfikaty uczestnictwa. Wiem, że jeszcze więcej zrobimy gdy spotkamy się następnego dnia. Lub za miesiąc. Lub nawiążemy kontakt online i dam Wam zadania do zrobienia między spotkaniami
Sesja dla uczniów – najchętniej prowadzę je przy okazji szkolenia z nauczycielami. Pokażę Wam, jak potrafię zwiększyć zaangażowanie, entuzjazm i poczucie bycia jedną całością, jedną drużyną wśród uczniów. Jeśli tęsknisz za lasem rąk do góry, to będzie to okazja do zobaczenia go na żywo!
Sesja dla społeczności szkolnej – to może być najprawdziwsze święto szkoły! Rodzice, nauczyciele i uczniowie razem się bawią, wykonują ćwiczenia, gry, wszyscy zaangażowani – daje się zrobić, prostsze niż myślisz
Co daje joga śmiechu nauczycielom?
-
- nauczyć efektywnych sposobów radzenia sobie ze stresem
- nauczyć ćwiczeń i technik integracyjnych, relaksacyjnych i „energizerów”, które może wykorzystać w pracy z uczniami
- może dać większy dystans wobec wyzwań szczególnie w dobie pandemii
- pomóc w budowaniu sobie optymizmu i odnajdywaniu radości w każdej chwili
Co daje joga śmiechu uczniom na wszystkich etapach edukacji?
-
- zdrową dawkę ruchu i zabawy, ułatwiającą koncentrację w czasie zajęć
- integruje uczniów w pozytywny i zdrowy sposób
- stymuluje kreatywność i pozwala wyjść ze schematów mentalnych
- stymuluje rozwój inteligencji emocjonalnej
- przyspiesza uczenie się nowych rzeczy
Działamy na wszystkich etapach edukacji od przedszkola po uniwersytety – praktykowali z nami nawet rektorzy i dziekani znanych uczelni na swoich spotkaniach strategicznych.
Zobacz moją rozmowę z dyrektorką SP nr 3 w Malborku, Beatą Kacprowicz!
Chcesz więcej informacji? Napisz na info@joginsmiechu.pl lub zadzwoń 607473322 (pon -pt 10-18)